loading...
بالش طبی،تشک طبی،خرید بالش
محسن بازدید : 52 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

حتماً مي دانيد که کمبود خواب باعث بدخلقي تان مي شود اما احتمالاً نمي دانيد که چه بلايي بر سر زندگي جنسي، حافظه، صورت و حتي توانايي تان براي کم کردن وزن مي تواند بياورد.

در زير به تاثيرات جدي و تعجب آور کمبود خواب اشاره مي کنيم:

1-کمبود خواب تمرکزتان را پايين مي آورد.

خواب نقش مهمي در فکر کردن و يادگيري دارد. کمبود خواب به طرق مختلف به اين فرايندهاي شناختي آسيب مي زند. اول اينکه، توجه و تمرکز، هوشياري، منطق و توانايي حل مشکل شما را مختل مي کند. همه اينها يادگيري را دشوارتر مي کند.دوم اينکه، چرخه هاي مختلف خواب در طول شب در تحکيم خاطرات در ذهن نقش دارند. اگر به اندازه کافي نخوابيد، نمي توانيد چيزهايي که در طول روز ياد گرفته ايد يا تجربه کرده ايد را به خاطر آوريد.

2- کمبود خواب منجر به مشکلات جسماني متعدد و جدي مي شود.

اختلالات خواب و کمبود خواب مزمن مي تواند شما را در معرض مشکلات جدي زير قرار دهد:
بيماري قلبي، حمله قلبي، نارسايي قلبي، تپش قلب، فشارخون بالا، سکته و ديابت طبق برآورد محققان، 90درصد از افراد مبتلا به بي خوابي، يک مشکل جدي ديگر سلامتي نيز دارند.

3- کمبود خواب روابط را مختل مي کند.

متخصصين خواب مي گويند که کمبود خواب در مردان و زنان منجر به کاهش ميل جنسي ميشود. خالي شدن انرژي بدن، خواب آلودگي و بالا رفتن فشار روحي ازجمله عوامل دخيل در آن است.براي مرداني که مبتلا به آپنه خواب هستند، مشکل تنفسي ايجاد شده حين خواب که آن را مختل ميکند نيز مي تواند عامل ديگري در اين کاهش ميل جنسي باشد.در تحقيقي که در سال 2002به چاپ رسيده، مشخص شده است که بسياري از مرداني که دچار آپنه خواب هستند، سطح پاييني از تستوسترون دارند. در اين تحقيق، تقريباً نيمي از مرداني که از آپنه خواب جدي رنج مي بردند، ميزان بسيار پاييني تستوسترون حين خواب توليد مي کردند.

4- خواب آلودگي افسرده کننده است.

کمبود و اختلالات خواب به مرور زمان مي تواند منجر به علائم افسردگي شود. در تحقيقي که در در امريکا انجام گرفت، مشخص شد افرادي که تشخيص افسردگي يا اضطراب براي آنها داده شده بود، به ميزان بيشتري نسبت به ديگران کمتر از شش ساعت در شبانه روز مي خوابيدند.متداولترين اختلال خواب که بي خوابي است، با افسردگي ارتباط مستقيم دارد. در يک تحقيق که انجام شد انهايي که دچار بي خوابي بودند، پنج برابر سايرين به افسردگي دچار مي شدند. درواقع، بي خوابي معمولاً يکي از اولين علائم افسردگي به شمار مي آيد.بي خوابي و افسردگي همديگر را تقويت مي کنند. به اين ترتيب که کمبود خواب علائم افسردگي را افزايش داده و افسردگي خوابيدن را مشکلتر مي کند. درمان مشکلات خواب مي تواند به بهبود افسردگي افراد و علائم آن نيز کمک کند و برعکس.

5- کمبود خواب پوستتان را پير مي کند.

احتمالاً برايتان پيش آمده است که بعد از چند روز بيخوابي، زير چشم هايتان تيره شده و چشم هايتان پف کند. اما مشخص شده است که کمبود خواب مزمن مي تواند منجر به ايجاد خط و چروک روي پوست و تيره شدن و گود رفتن زير چشم شود.وقتي به اندازه کفي نمي خوابيد، بدنتان مقدار بيشتري هورمون استرس، يعني کورتيزول، ترشح مي کند. کورتيزول اگر بيش از اندازه توليد شود، کلاژنهاي پوست که پروتئيني است که موجب صافي پوست شده و قابليت ارتجاعي آن را حفظ مي کند، را تجزيه مي کند.کمبود خواب همچنين باعث مي شود بدن مقدار کمي هورمون رشد ترشح کند. اين هورمون در جواني موجب رشد مي شود و با بالا رفتن سن افزايش حجم عضلاني بدن، ضخيم تر کردن پوست و تقويت استخوان ها کمک مي کند. هورمون رشد طي خواب عميق در بدن توليد مي شود.

6- کمبود خواب فراموش کارتان مي کند.

سعي داريد حافظه تان را قوي نگه داريد؟ پس به اندازه کافي بخوابيد.دانشمندان و محققان امريکايي و فرانسوي در سال 2009 دريافتند که اتفاقات مغز که «امواج تيز» ناميده مي شوند مسئول استحکام مغز است. اين امواج اطلاعات دريافتي را هم از هيپوکمپوس به نئوکورتکس مغز مي فرستد که حافظه درازمدت در آنجا ذخيره مي شود. اين امواج معمولاً در عميق ترين سطوح خواب اتفاق مي افتند.

7- کمبود خواب منجر به افزايش وزن مي شود.

صحبت از وزن که مي شود، هر چقدر بخوابيد، وزن کم مي کنيد. کمبود خواب با افزايش اشتها و گرسنگي و در نتيجه آن چاقي در ارتباط است. طبق تحقيقي که در سال 2004انجام گرفت، کساني که کمتر از 6ساعت در شبانه روز مي خوابيدند، 30درصد احتمال چاق شدن بيشتري نسبت به آنهايي که هفت تا نه ساعت مي خوابيدند داشتند.تحقيقات جديد بر رابطه بين خواب و پپتيدهايي که اشتها را تنظيم ميکند در حال انجام است. آنزيم گرلين گرسنگي را تحريک کرده و لپتين پيام سيري را به مغز ميفرستد و اشتها را سرکوب مي کند. کمبود خواب با کاهش لپتين و افزايش گرلين در بدن همراه است.

8- کمبود خواب خطر مرگ را افزايش ميدهد.

در يک تحقيق انگليسي، محققان تاثير الگوهاي خواب بر مرگ و مير بيش از 10000کارمند دولت انگليس را در بيش از دو دهه، بررسي کردند. نتايج اين تحقيق که در سال 2007به چاپ رسيد، نشان داد که آنهايي که خواب خود را از هشت ساعت به پنج ساعت و کمتر کاهش داده اند، خطر مرگ خود را به کليه دلايل دوبرابر افزايش داده اند. به طور ويژه، کمبود خواب، احتمال مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي را دوبرابر مي کند.

9- کمبود خواب بر قضاوت شما اثر مي گذارد، مخصوصاً درمورد خوابيدن!

کمبود خواب مي تواند بر تفسير شما از اتفاقات مختلف اثر بگذارد. اين توانايي شما براي داشتن قضاوت هاي درست را از بين مي برد و باعث مي شود نتوانيد موقعيت هاي مختلف را به خوبي ارزيابي کرده و هوشمندانه درمورد آنها تصميم بگيريد.کساني که کمبود خواب دارند، در ارزيابي اينکه کمبود خواب واقعاً چه بلايي سرشان مي آورد، معمولاً قضاوت درستي ندارند. در دنياي پرسرعت امروز، خيلي ها بخاطر مشغله هاي فراوان با کمبود خواب مواجه هستند. اما متخصصين اعتقاد دارند که اگر تصور مي کنيد با کمتر خوابيدن هنوز مي توانيد خوب کار کنيد، اشتباه مي کنيد. و اگر کارتان چيزي است که ارزيابي سطج کاراييتان اهميت زيادي دارد، اين اشتباه بسيار بزرگي است.تحقيقات نشان مي دهد که کساني که شش ساعت به جاي هفت يا هشت ساعت در شبانه روز ميخوابند، به مرور زمان احساس ميکنند که به آن کمبود خواب عادت کرده اند اما اگر به تستهاي مربوط به هوشباري ذهني و عملکرد اين افراد نگاهي بيندازيد، خواهيد ديد که رفته رفته کاراييشان پايين تر مي آيد

 

تشک طبی                تشک زست                    تشک اسفنجی                 تشک

 

منبع : http://zest-mattress.com                   تشک zest

برچسب ها تشک زست , تشک zest ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 71
  • بازدید کلی : 5,055