loading...
بالش طبی،تشک طبی،خرید بالش
محسن بازدید : 84 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

javascript:mctmp(0);چطور خوب و زود بخوابيم ؟

زمان زيادي طول مي کشد تا بخوابيد ؟ از خواب شبانه احساس رضايت نداريد ؟ اگر شما هم براي خوابيدن به ترفند هايي مثل شمارش گوسفندها متوصل مي شويد تا زودتر بخوابيد , اما موفق نشده ايد و نميتوانيد بخوابيد ; پيشنهاد مي کنيم اين مقاله را مطالعه کنيد و از راهکار هاي ارائه شده استفاده کنيد . پيش از اينکه اين نکات را مطالعه کنيد بايد بدانيد که فقط زماني که خوابتان مي‌آيد به رختخواب برويد

اتاق خواب آرام و راحت

اتاقي که بسيار گرم يا بسيار سرد است، به هيچ وجه براي خواب مناسب نيست. اگر هم نور صبحگاهي شما را اذيت مي‌کند، مي‌توانيد پنجره‌هاي اتاق را با پرده‌اي زيبا بپوشانید يا اگر سر و صداي بيرون عاملي مزاحم است، بهتر است از پنجره‌هاي دو جداره با انواع گوشي‌هاي مخصوص خواب استفاده نماييد.

چرت بعدازظهر ممنوع!

بدين ترتيب مطمئن خواهيد بود زماني که به استراحت نياز داريد، کاملاً خسته و خواب‌آلود هستيد. اگر هم به اين چرت بعد از ظهر به خصوص در روزهاي جمعه آن هم بعد از تناول يک غذاي ايراني مثل آبگوشت عادت کرده‌ايد، حداقل زمان خواب نيمروز خود را نهايتاً به يک ساعت يا کمتر کاهش دهيد و ترجيحاً آن را تا پيش از ساعت 15 به پايان برسانيد.

گرفتن دوش آب گرم

اگر به دنبال خوابي راحت هستيد از گرفتن دوش آب گرم آن هم حدوداً 90دقيقه پيش از خواب، غفلت نکنيد. بدين ترتيب با افزايش دماي خارجي بدن به کاهش دماي داخلي آن و بروز حالت خواب‌آلودگي کمک خواهيد کرد.

خورشيد؛ ساعت زيستي

صبح به محض آنکه از خواب برخاستيد، به بيرون رفته و 15 دقيقه را در زير نور آفتاب به سر ببريد. بايد به خود اجازه دهيد تا نور طبيعي خورشيد، ساعت زيستي شما را تنظيم مجدد کنيد و با اين تطبيق، به آرامش جسمي برسيد.

سحرخيز باش تا کامروا شوي

اگر واقعاً مي‌خواهيد از شر بي‌خوابي و بدخوابي راحت شويد بايد کمر همت ببنديد و صبح زود از خواب بيدار شويد. منظورمان از صبح زود، صبح زود سربازي، يعني ساعت 4صبح نيست، بلکه ساعت 6تا7زماني ايده‌آل براي برخاستن از خواب است. اگر هم به اين سبک زندگي عادت نداريد، بايد حداقل يک هفته‌اي به خود سختي بدهيد، ولي مطمئن باشيد نتيجه‌ي کار بهتر از هر قرص آرام‌بخش يا خواب‌آور موجود در بازار است!

 فقط 20دقيقه فرصت داريد!

اگر نمي‌توانيد در مدت زمان 20دقيقه به خواب ناز برويد، بلند شويد و دست به کار خسته‌کننده‌اي بزنيد تا چشمانتان گرم شود. نشستن در تاريکي شب يا خواندن دستورالعمل گارانتي يخچال و فريزر مي‌تواند کارهاي مفيدي باشند، البته به هيچ وجه خود را در معرض نورهاي تند و شديدي چون تلويزيون يا نمايشگر رايانه قرار ندهيد؛ زيرا اين دست نورهاي خيره‌کننده به مغز شما پيام بيدارباش را مخابره مي‌کنند.

ورزش پيش از خواب ممنوع!

از انجام تمرين‌هاي ورزشي، چهار ساعت پيش از خواب خودداري کنيد. گرچه ورزش‌هاي معمول مي‌تواند خستگي لازم را براي خوابي راحت تأمين کند، اما نبايد نزديک زمان خواب به آن‌ها همت گماريد. مي‌توانيد صبح زود يا بعد از ظهرها به ورزش بپردازيد.

 تشريفات ويژه براي خواب

مهم است که نشانه‌هايي به بدن نشان دهيد تا خود را براي خواب آماده نمايد. مطالعه 15دقيقه‌اي يا نوشيدن چاي بدون کافئين نظير انواع چاي سبز و دم نوش‌هاي گياهي، يا انجام تمرينات آرام‌بخش از اين موارد هستند.

 به برنامه روزانه وفادار باشيد

حتي اگر در تعطيلات آخر هفته هستيد نيز بکوشيد تا در بازه‌ زماني هميشگي از خواب بيدار شويد و به خواب برويد. اگر چرخه منظم خواب خود را حفظ کنيد، نه تنها مي‌توانيد حس بهتري داشته باشيد، بلکه تکليفتان با خودتان نيز روشن است.

 مواد غذايي محرک ممنوع!

چهار تا شش ساعت پيش از خواب، از مصرف مواد غذايي حاوي مواد محرک نظير کافئين دوري کنيد؛ زيرا اين مواد از به خواب رفتن شما جلوگیری مي‌کنند. به همين خاطر بايد از نوشيدن چاي، قهوه، نوشابه‌هاي گازدار، شکلات و برخي داروها پيش از خواب دوری کرد. از اين گذشته، کشيدن سيگار نيز خواب شما را با مشکل مواجه مي‌کند، حتي اگر به صورت تفریحی باشند. اصولاً اگر به خواب خوب دلبسته‌ايد بايد شب‌هنگام از خوردن غذاهاي سنگين يا مواد غذايي صنعتي نظير انواع سوسيس، کالباس و از آن بدتر همبرگر دوري کنيد؛ چون خوابتان با اختلال مواجه مي‌شود و از کابوس‌هاي شبانه نيز بي‌نصيب نخواهيد بود!از طرف ديگر قرار نيست خود را رنج بدهيد، اگر واقعاً گرسنه‌تان است و روده‌هايتان با همديگر کشتي مي‌گيرند، به يک خوراکي کوچک و ساده روي آوريد. مي‌گويند مصرف لبنيات مانند نوشيدن يک ليوان شير گرم بسيار مفيد خواهد بود. به خصوص اينکه اين دسته از مواد غذايي حاوي ماده‌اي به نام تريپتوفان است که خواب‌آوري طبيعي محسوب مي‌شود.

 تخت خواب فقط براي خواب!

به هيچ وجه محل خواب خود را به جايي براي تماشاي تلويزيون، مطالعه يا انجام بازي‌هاي ويدئويي با تلفن همراهتان تبديل نکنيد و فقط و فقط در آنجا بخوابيد. بدين ترتيب زماني که به تختخواب مي‌رويد، بدنتان مي‌داند که اکنون زمان خواب فرا رسيده است.

 تشک زست                          تشک طبی                                تشک فنری                           تشک zest

منبع : http://zestmattresses.com

 

برچسب ها تشک زست , تشک zest ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 75
  • بازدید کلی : 5,059